Barış Çubuğunun Hikayesi

Barış Çubuğunun Hikayesi 

 İki izci büyük bir tepe üzerinde kamp yapmışlar. Uzaktan gelen bir şey fark etmişler. O tarafa doğru gittiklerinde bunun güzel bir bayan olduğunu görmüşler. İçlerinden birinin aklına kadın ile ilgili aklına kötü düşünceler gelmiş ve arkadaşına açıklamış.

“Saçmalama bence bu gelen kadın çok kutsal” biri demiş. Kadın karşılarına dikilince ikisi de bu güzellik karşısında afallayıp kalmışlar.

Kadın kötü düşünceleri olan adama dönüp “Senin istediğin şey olacak beni takip et” demiş. Adam kadının peşinden gitmeye çalışırken üzerine bir bulut çökmüş. Bulut kalktığında adam iskelete dönüşmüş. Kadın arkadaşının ölümü ile şok geçiren kişiye dönüp “yarın akşam kabilenize geleceğim hazır olun” demiş.

Hayatta kalan kişi kabileye dönüp hemen herkese haber vermiş ve hazırlıklar başlamış. Akşam olunca güzel kadın ortaya çıkmış ve demiş:

“Görünür bir nefesle yürüyorum ben.
Bir ses gönderiyorum yürürken ben.
Kutsal bir biçimde yürüyorum ben.
Görünür izlerle yürüyorum ben.
Kutsal bir biçimde yürüyorum ben.”


Kadın bu sözleri söyledikten sonra kabilenin reisine bir pipo hediye etmiş. Piponun üzerinde bir dana resmi varmış ve birbirine sıkıca sarılıp bağlanmış 12 kartal tüyü varmış.

Kadın tekrar herkese dönüp “Buna iyi bakın, çünkü bunun yardımı ile bu topraklarda çoğalacak ve iyi bir millet olacaksınız. İyilikten başka hiçbir şey görmeyeceksiniz. Bundan dolayı bu pipo her zaman için iyi insanların elinde olsun. Bunu kullanan iyi insanlar onu görme hakkına sahip olacak ancak kalbi kötülüklerle sarılı olan insan hiçbir şey göremeyecek”. Bu pipoyu alan kişinin adı Soylu Boş Boynuzmuş ve Siyu kabilesindenmiş.

Kadın onlara pipo yardımı ile Ruhlarla iletişime nasıl geçileceğini göstermiş. Bu kadın gerçekte beyaz bir yaban sığırıymış. Bu yüzden Kızıl Derili halkı arasında Beyaz Yaban Öküzlerine saygı duyulur. Kadın bu piponun tüm dertlerine deva olacağını söylemiş.

Aç kaldıkları zaman bu pipo ile Büyük Ruh’a ibadet etmelerini söylemiş. Böylece toprak verimleşecek ve hayvanlar tekrar otlamaya başlayacakmış. Pipo bazı zamanlar uzamaktaymış, bu sorunlu zamanların bir göstergesiymiş. Pipo kısalırsa, iyi zamanların göstergesiymiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder